systeramanda

Alla inlägg under augusti 2014

Av Amanda - 17 augusti 2014 08:46

   Hade googlat efter en bild på kyckling pastej skulle vilja äta sånt och ha i mackan får köpa nån gång så har man något till frukost

Av Amanda - 17 augusti 2014 08:43

   Har googlat om pastej utan gris läste på en sida det svarade att det finns kuckling pastej och vegetarisk pastej man kan laga pastej eller köpa och sätta på mackan

Av Amanda - 17 augusti 2014 08:41

Smörgåspastej

5 dl havremjölk 75 g smält mjölkfritt margarin eller smör 2 dl havregryn 1 dl ströbröd 1 dl persilja 1 dl hackad lök 30-50 g färsk jäst 1 msk sojasås ¼ -½ grönsaksbuljongtärning, smulad el. någon msk koncentrerad grönsaksfond ½-1 tsk torkad mejram 2 krm mald kryddnejlika ev. extra salt

Blanda samtliga ingredienser i en bunke, låt stå några minuter så blandningen kan svälla. Mixa blandningen hyfsat slät. Häll blandningen i en smord form (en liten brödform är perfekt). Baka i ugnen på 175 grader i ca 1 timme.

Av Amanda - 15 augusti 2014 16:01

  Tog kort mina slöjor som låg i en påse ska välja en slöja när är i skolan dom vet inte att jag är muslim och jag ska prova en gång till den rosa för den är genom skinlig 

Av Amanda - 10 augusti 2014 15:48

  Hittade den här på en lopppis hos en tjej som inte är muslim förut trode jag det var en persisk pryl men det var en islamskt jag var och kollade saker till min pojkvän och hans kompis lägenhet jag tycker den ska vara i vardags rummet är fin väg sak det står något på pålarna och det är mycket folk runt byggnaden  och fina blommor och mönster och andra byggnader

Av Amanda - 8 augusti 2014 19:48

  Fick dricka en ice dryck och en cola var gott jag gillar söta drycker vin och Thai öl som shang och Leo

Av Amanda - 8 augusti 2014 18:49

  Hade köpt naglack och gjort Afghanistanska flaggan har använt tand petare och lite målat med penseln och jag har från Afghanistan min pojkvän är med därifrån

Av Amanda - 8 augusti 2014 13:25

  ska börja på komvux jag ska ha mat och boende finns en cafe nere och pappa ska med och hälsa på min skola det finns folk från olika länder när jag jobbade på cafet och fick besök av min ex när det var ihop hälsade jag på 2 thai kvinnor och min ex pratade med en syster och hennes barn inan hon kom ner till dom fanns några systrar med i skolan när jag var där förra året

Ovido - Quiz & Flashcards